fysio

• Hinnasto
  • Info
  • Fysioterapia

fysioterapihoitoa hieronta ammattilaiset fysioterapiaa fysioterapihoitoa
    Fysioterapiapalvelumme

- Fysioterapeuttiset tutkimukset, testaukset ja analyysit
    - Hieronta
    - Fysikaaliset hoidot:
    pinta ja syvälämpöhoidot
    sähkökipuhoidot (IF, Tens, Didy)
    - Liiketerapia ja terapeuttiset harjoitteet
    - Nikama- ja nivelkäsittelyt
    - Koneelliset vetohoidot
    - Faskiakäsittely
    - MDT-terapia
    - Lantionpohjan fysioterapia
    - Vaativa lääkinnällinen kuntoutus
    - Alipainehieronta
    - Kotiohjeet
    - Muut:
    parafiinihoidot, bambukeppihieronta, kuumakivihieronta, intialainen päähieronta
    - Erityisosaaminen: työfysioterapia

Hieronta

Hieronta on perinteinen, kaikenikäisille ja kokoisille soveltuva hoitomuoto. Hieronta ennaltaehkäisee erilaisia vaivoja, vähentää stressiä ja antaa hyvän olon. Hieronnalla hoidetaan lihasjännityksiä ja lihaksistossa olevia kiputiloja manuaalisen käsittelyn eri tekniikoilla.

Fysikaaliset hoidot:

Pinta ja syvälämpöhoidot
    - Lämpökäsittelyllä pyritään kudoksessa kivunhoitoon, verenkierron ja kudosvenyvyyden lisäämiseen sekä lihasjännityksen laukaisemiseen.
    Sähkökipuhoidot (IF, Tens, Didy)
    - Sähköhoitoja käytetään fysioterapiassa yleisimmin kivun hoitoon. Hoidettava kipu voi olla kroonista tai akuuttia. Sähköärsytyshoitoja voidaan käyttää myös hermo-lihastoiminnan palauttamiseksi ja lihaksen toiminnan elvyttämiseksi.

Liiketerapia ja terapeuttiset harjoitteet

Terapeuttisella harjoittelulla pyritään parantamaan ihmisen toimintakykyä ja vähentämään toimintarajoitteita, vaikuttamalla ihmisen fyysisiin ominaisuuksiin ja kipuun.

Nikama- ja nivelkäsittelyt

Nikama ja nivel-liikkuvuuden palauttamiseksi käytetään vetohoitoja sekä erilaisia mobilisaatio ja manipulaatio tekniikoita.

Koneelliset vetohoidot

Vetohoitoa käytetään nivelten liikelaajuksien parantamisessa sekä lannerangan alueella olevien pinnetilojen hoidossa. Tavoitteena on nivelten liikelaajuuden parantuminen ja pinnetilasta aiheutuvien kipujen helpottuminen.

jalankuntoutusta
    Faskiakäsittely

Faskiakäsittelyn tavoitteena on palauttaa faskian eli kehoa ympäröivän sidekudoksen toiminta normaaliksi. Pitkäaikaisissa jännitystiloissa faskia jää jännittyneeksi, joten manipulaatiolla ja faskia-hieronnalla saamme palautettua virheasennon takaisin normaaliksi.

MDT-terapia

suomenmckenzieinstituutti

Lantionpohjan fysioterapia

Älä arastele hakea apua virtsankarkailuun tai muihin lantionpohjanlihasten ongelmiin. Biofeedback-laitteellamme ja oikeanlaisella harjoittelulla apua inkontinenssi-ongelmiin. Vahva lantionpohjalihaksisto antaa hyvän tuen koko kehon hyvinvoinnille!

lantiopohjan fysioterapia
    Vaativa lääkinnällinen kuntoutus

Hoitolamme on Kelan sopimuslaitos. Vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen tavoitteena on, että pystyt sairaudestasi tai vammastasi huolimatta tekemään töitä tai selviytymään arkielämän toiminnoista paremmin.

Alipainehieronta

Hieronta jossa yhdistyy hieronta, lymfaterapia ja sidekudoshieronta.

Kotiohjeet

Meiltä saat kotiohjeet kuntoutuksesi turvaamiseksi ja varmistamiseksi.

Muut:

Parafiinihoidot
    - Syväkosteuttava ja ihoa ravitseva lämmin parafiini parantaa ihon aineenvaihduntaa, rentouttaa ja lievittää kipuja. Kosteuttavan vaikutuksen vuoksi sopii erinomaisesti käsien ja jalkojen talvihoidoksi! Erityisen hyvä hoitomuoto reumasta kärsiville.
    Bambukeppihieronta
    - Lämpimillä bambukepeillä tehtävä rentouttava hieronta joka tehokkaasti laukaisee lihasjännitystä. Bambukeppi käsittely lievittää jännityksiä erityisesti syvistä lihaksista. Hieronta tuntuu miellyttävältä ja saa rentoutumaan. Hoito kestää noin 90 minuuttia.
    Kuumakivihieronta
    - Kuumakivihieronnassa käytetään kuumassa vedessä lämmitettyjä erikokoisia kiviä. Hieronta tuntuu pehmeältä ja kivuttomalta. Hoito lievittää kipua, tehostaa veren- ja lymfakiertoa, rentouttaa lihaksia ja lisää sidekudoksen elastisuutta. Kuumakivihieronta voidaan tehdä rentouttavana ja/tai terapeuttisena hoitona.
    Intialainen päähieronta
    - Intialainen päänhieronta on rentouttavaa, kokonaisvaltaista hoitoa vaikuttaen mieleen ja kehoon. Pään, hartioiden ja käsivarsien verenkierto lisääntyy poistaen näin jäykkyyttä ja lihasjännityksiä.

Erityisosaaminen

Meillä on kaksi työfysioterapiaan erikoistunutta fysioterapeuttia ja teemme yhteistyötä mm. PowerParkin ja Kauhavan kaupungin kanssa.

jumppakuva

Meiltä myös erilaiset liikunta- ja ryhmäliikuntapalvelut.

Muuta
    työntekijä

Fysioterapeutti Tuomas Sillanpää on joskus meillä ekstraamassa.

Ota yhteyttä